آیه های 83 تا 98 سوره کهف:در مورد ذوالقرنین است.در تفسیر علامه طباطبایی و ابوالکلام آزاد به گمان استوار،کوروش کبیر تفسیر شده است.(ذوالقرنین یعنی دارای دو شاخ که در کلاه کوروش موجود بوده وامروز در تندیس به جای مانده و عکسهای او در موزه تخت جمشید موجود است.)نکته:این نگرش پیشینه تاریخی-فرهنگی ما ایرانیان را روشن می کند.و از رویارویی ایران باستان و ایران اسلامی می کاهد.داشتن گذشته ای روشن و امید به آینده،پیشرفت همه جانبه است.آیه 67 و 68 سوره طه:
موسی(ع) از غلبه سحر و تبعیت جاهلان می ترسد.موجی از گمان (باورها و برندها)که راه می افتد،همه آن را حقیقت می پندارند. (در عنوان هیاهو برای هیچ بیان شد.)
آیه های 116 تا 123 سوره طه:
گفتگوهای دوباره داستان آغاز.
در اینجا هم خداوند نخست آدم سپس آدم و حوا را خطاب قرار می دهد . و پس از آن همه انسانها مخاطب خداوند می شوند. (آیه 122)
در اینجا 14 بار خداوند آدم یا آدم و حوا و یا نوع آدمی را مخاطب خود می کند.
این تنیده شدن خطابها از پدر به پدر و مادر همگان تا همه آدمیان،دلیل تنیده شدن جان خدایی در همه است
نکته: در اینجا بر خلاف ابلیس ،آدمی خطابی به خداوند ندارد گویا در سکوت و تسلیم است.
@arameshsahafian
آرامش و پرواز روح Relax and Flying Spiri...
ما را در سایت آرامش و پرواز روح Relax and Flying Spiri دنبال می کنید
برچسب : نویسنده : 4sahafianf بازدید : 211 تاريخ : سه شنبه 23 خرداد 1396 ساعت: 10:45